x

אפשרויות שיתוף

x

סנכרון ליומן שלי

x

צריכים עזרה בבחירת מטפל?

בדקו במגזין שלנו
אייקון צריכים עזרה בבחירת מטפל
x
x

דרגו את המטפל ועזרו לאחרים במציאת מטפל
תיבת בחירה ריקה אני רוצה להישאר אנונימי.ת
תודה על הפצת השליחות בהזדמנות הבאה
x
אייקון פופאפ

יותר טובים בשיחה?

תתחילו 'לדבר את ההמלצה' וקבלו את הניקוד הגבוה ביותר על שיחת המלצה, תממשו את הנקודות בהזמנת פגישה ותחסכו כסף, שווה נכון?

אני רוצה לדבר את ההמלצה למדו עוד
x
אייקון פופאפ

מה מיוחד בממליצים שלנו?

רק מי שחווה טיפול עם מטפל שלנו ודרכנו, מקבל את האפשרות להמליץ הלאה-לך

מי הם?

הממליצים האלו הם שליחים שמפיצים את הטוב שחוו בטיפול, מוכנים לעזור לך להגיע היישר למטפלים המעולים שעזרו להם עם בעיה דומה לשלך, ויחסכו לך דרך ארוכה בחיפושים אחר הטיפול והמטפל המתאימים לך.

למה לצפות?

כמו בהמלצה מפה לאוזן אפשר להתקשר לממליץ שחווה תהליך טיפולי עם המטפל שמעניין אותך, לשאול כל שאלה ולהתרשם מהניואנסים שעוברים בשיחת טלפון אנונימית. הממליצים ממתינים לדבר איתך בשעות שהם הגדירו

תראו לי את כל ההמלצות שיחה עם הממליצים של
x
אייקון פופאפ

המלצה בשיחה איך זה עובד?

יש לך את הזכות הכי גדולה לתרום לקהילה. מתעניינים במטפל שלך יוכלו להתקשר אליך ולשמוע מימך פרטים על חווית הטיפול הכנה. פרטיותך חשובה לנו, לא נפרסם את הטלפון שלך בשום מקום ואם העדפת להשאר ללא שם, נכבד זאת. אנחנו מאפשרים שיחות עם כמה ממליצים על המטפל שלך כדי למנוע שיחות מרובות ודואגים לתחלופה כל הזמן. אפשר לבטל זאת בכל רגע

מתי הכי זמינים ביום?

שהכי קל לדבר איתכם בטלפון

תיבת בחירה ריקה אפשר להתקשר אלי גם בשבת
תיבת בחירה ריקה תיבת בחירה מסומנת אני רוצה להישאר אנונימי.ת
הסכמה 'לדבר את ההמלצה' על
x
אייקון פופאפ

תודה ששיתפת

וואו, איזה כיף שבחרת להפיץ את הבשורה ולהמליץ לעוד אנשים שהיום נמצאים בתחילת הדרך הנהדרת שעשית, מעריכים אותך וזה לא מובן מאליו. !
זו תרומה לקהילה
אייקון פופאפ

רוצה לעזור לעצמך, למטפל שלך? לקהילה כולה ו...להרוויח יותר נקודות

'תדברו את ההמלצה'
10 נקודות ותצברו נקודות למימוש בהזמנת הפגישה הבאה
x

מרוצים מ- care point?

דרגו אותנו וכתבו מה אהבתם ועזר לכם למצוא מטפלים מעולים
תודה ששיתפת בהזדמנות הבאה
x

לכתוב הערה לעצמי

שמור
x

לכתוב הערה לעצמי

ערוך הערה
x

שגיאה

תוכן השגיאה

אישור
אייקון תפריט

כתבות מומלצות עבורך

טיפול רגשי לילדים

מהו תהליך טיפולי לילדים ומה הוא דורש ממני?

ההחלטה לגשת לטיפול רגשי, היא החלטה אמיצה של ההורים, החלטה חשובה עם הרבה ציפיות מהתהליך. על מה לא
מעניין אותי להמשיך
בני נוער וילדים רבים סובלים מהצקות, כך תלמדו לזהות זאת

איך לא ידעת שהילד שלך סובל מהצקות!?

הסיוט של כל אמא ואבא זה לדעת שהם שולחים את הילד שלהם לבית הספר ומציקים לו לעיתים תכופות, מה ניתן לעש
מעניין אותי להמשיך

"קולה של אמא: "במו ידי עזרתי 'לקבור' את הילדה שלי

ענת קדם חושפת את הסיפור הקשה ושבעת מדורי הגיהנום שעברו היא וביתה. מספרת ברגש עז על הסבל שחוותה בית
מעניין אותי להמשיך
איזה סוג טיפול רגשי מתאים לילד שלי

איזה סוג טיפול מתאים לילד שלי?

תרפיה בבעלי חיים, באמנות, בדרמה, בתנועה - ההיצע גדול ומגוון כל כך. איך אדע איזה סוג טיפול מתאים לילד
מעניין אותי להמשיך

איך מתקבלים מטפלים ל- care point

הרבה שואלים אותי איך אני יודעת את מי להכניס כמטפל ל-care point ומה אנחנו בודקים לגביהם, הרי איכות המ
מעניין אותי להמשיך

למה הקמתי את care point

כאמא לילדים, אני מבינה שהטיפולים הפרטיים לילדים לא פוסחים על אף משפחה. מתי שהוא אנחנו נשאל את עצמינו
מעניין אותי להמשיך

מה נוכל ללמוד על ילדינו דרך התבוננות?

מה אנחנו יכולים ללמוד על העולם הרגשי של ילדים מצפייה בהתנהגות שלהם ומהתמקדות בתנועות הגוף? הרבה מאוד! המקרה הבא שמתארת ד״ר עינב אפק ימחיש לכם את הנקודה הזאת וייתן לכם חומר למחשבה.
מה אנחנו יכולים ללמוד על העולם הרגשי של ילדים מצפייה בהתנהגות שלהם ומהתמקדות בתנועות הגוף? הרבה מאוד! המקרה הבא שמתארת ד״ר עינב אפק ימחיש לכם את הנקודה הזאת וייתן לכם חומר למחשבה.

אז מה אני עושה כשהילד שלי מתעלם ממני?

גלית נכנסת לקליניקה בחשש. היא מתיישבת על הכיסא ונראית מיואשת. היא מתארת שלא חשבה שאי פעם תגיע לטיפול סביב ההורות.

ההורות לשני ילדיה הגדולים הייתה נעימה לרוב וללא אתגרים מיוחדים, לא כאלו שהביאו אותה למצב שבו היא היום. הבת השלישית שלה, רותם, פעוטה מתוקה בת שנתיים כמעט, פעלתנית וסקרנית.

גלית מתארת את רותם כילדה קשה, עקשנית, עושה מה שהיא רוצה ושום דבר לא עוזר, לא איומים, ולא עונשים. לאחרונה היא שומעת גם מהגננת בגן שרותם נושכת וחוטפת.

״הגננת אומרת שהיא אגרסיבית ואני ממש מודאגת, היא רק בת שנתיים, למה היא מתנהגת ככה?״

אני מבקשת מגלית ״ספרי לי על רותם, איך נראית אינטראקציה איתה?״ והיא מספרת:

״אתמול החלטתי שאני עוזבת את הכלים ואת הכביסות, אני מבקשת מהגדולים שילכו לחברים ואני מפנה לי זמן לבלות עם רותם. אני מרגישה שבזמן האחרון אני כועסת עליה כמעט כל הזמן ואנחנו פשוט לא מצליחות ליהנות ביחד, לא כמו שהיה פעם, שהיא הייתה תינוקת. אז התיישבנו בסלון, על הרצפה והבאתי ארגז עם צעצועים מהחדר, היא התחילה להוציא קוביות לגו גדולות, ומיד חשבתי לעצמי שיהיה נחמד לבנות מגדל או ארמון ביחד. לא עברו 10 שניות והיא העיפה את הכל. הקוביות התפזרו בחדר. כל כך כעסתי ואמרתי לה ״למה את הורסת?״ וניגשתי לבנות שוב, ללמד אותה, ושוב, היא חזרה על אותה פעולה וגם חייכה. זה כל כך הכעיס אותי, אמרתי לה בקול ברור והחלטי, ״לא, לא להעיף, אם תעיפי שוב אנחנו נסיים עכשיו את המשחק״ ממש לא ידעתי מה לעשות. הרגשתי שהיא מתעלמת ממני, שאין לי סמכות.״

למה אני התנהגתי ככה? למה היא התנהגה ככה?

מה קרה לגלית ברגעים האלו? ומה קרה לרותם? עם איזה רעיונות ותוכניות כל אחת הגיעה למפגש הזה? ואיך אפשר להיפגש גם כשנראה שהרעיונות מתנגשים?

ביחד אנחנו נרצה להתחיל לזהות את המחשבות, הרגשות והמוטיבציות שהשפיעו על ההתנהגות של גלית. גלית ציפתה מאוד לזמן המשותף, היא נערכה לבילוי עם רותם, היו לה ציפיות מסוימות, היא אפילו דמיינה לעצמה איך יראה המפגש הזה, אחת על אחת. רותם לעומת זאת רוצה לחקור את הקוביות בצורה אחרת, לפזר בכל החדר וזה העלה קושי, שנבע מרצונות מנוגדים.

אני שואלת את גלית, ״מה לדעתך רותם חשבה לעצמה והרגישה כשהתיישבתן על השטיח לצד ארגז הקוביות?״

גלית שותקת שתיקה ארוכה. לא קל לה לענות.

״זה מרגיש מטופש״, היא אומרת, ״איך אני יכולה לדעת מה חשבה, ולמה זה בכלל חשוב?״

אני שואלת אותה, איך רותם נראתה, והיא מתארת ״היא קפצה ורצה במהירות, נראה שהיא התלהבה״.

לאט לאט אנחנו מנסות ביחד להעלות השערות לגבי תחושותיה של רותם במפגש הזה, מתוך תנועות גופה. גלית אפילו מצליחה להיזכר באירועים בהם היא עצמה קפצה ודילגה ברגעים מלהיבים במיוחד, היא מתארת איך זה הרגיש ומצליחה להבין טוב יותר את החוויה של רותם.

אנחנו מתנסות ובוחנות את האפשרות לבחון את העולם מנקודת מבטה של רותם בת השנתיים. מה מעניין אותה? מה מלהיב? ומה אפשרי מבחינת גלית, לאילו משחקים היא יכולה להצטרף אליה ואיפה עובר הגבול מבחינתה, מה היא לא מאפשרת?

למידה תוך התבוננות

ביחד, אנחנו יוצאות למסע משותף של התבוננות: התבוננות ברותם, מה היא רוצה, מה היא מסמנת דרך הגוף שלה? והתבוננות בעצמי, גלית – מה זה מעורר אצלי? זכרונות, תחושות, רגשות ועוד... עכשיו גלית יכולה להתחיל לבחון לעומק ולבחור את האופן בו היא מעוניינת לפעול. ההתבוננות מאפשרת לגלית להיות במקום מווסת יותר, להשהות את התגובה האוטומטית (כעס, תסכול) ולבדוק מה עוד עולה ואיך אפשר לפעול אחרת, ממקום של חיבור אל רותם.

אני מזמינה אתכם ההורים לטפח את היכולות ההוריות שלכם, לחזק ולהיטיב את הקשר עם הילדים, בואו נקבע פגישה, היומן שלי פתוח לפניכם בפרופיל ה- care point שלי בהקלקה על התמונה שלי למטה.

מי עומד מאחורי המילים

ד״ר עינב אפק, מטפלת בתנועה, חוקרת את תחום ההורות לילדים בגיל הרך.

בנימה אישית

להיות הורים, זאת משימת חיים, זאת רכבת הרים שבה אנחנו יכולים לחוות שפל, למצוא את עצמנו חווים תסכול, תשישות, אכזבה, בושה ועוד קשת רחבה של רגשות לא פשוטים, לצד צחוק מתגלגל, גאווה, נחת, תחושת לכידות וקשר ועוד ועוד. אני רוצה להזמין אתכן ואתכם, אימהות ואבות, למרחב שבו נתבונן על ההורות, על הבחירות שלנו, ננסה להוביל את רכבת ההרים הזאת ולכוון אותה אל עתיד טוב יותר. נעסוק בחוויית ההורות שלנו, מה הם האתגרים שלנו? מה היינו רוצים לשנות? וגם ננסה לחשוב ולבחון את המציאות מנקודת מבטם של הילדים שלנו. לא פשוט להחזיק את שתי נקודות המבט הללו, אך ככל שניטיב לעשות זאת, נתפתח בהורות שלנו.

לפרופיל של ד״ר עינב אפק
לשיחה עם ד״ר 0508709378 לשיחה עם ד״ר